VUODEN 2020 APURAHA

Kirkkomusiikin säveltäjät ry / Finlands kyrkomusiktonsättare rf (myöhemmin KMS ry) julistaa haettavaksi sävellysapurahan 3000 euroa vuodelle 2020. Apurahan saaja sitoutuu säveltämään teoksen UMO Helsinki Jazz Orchestralle (myöh. UMO) sen vuoden 2022 Silent Music -konserttisarjan konserttiin. Teoksen puhtaaksikirjoituskustannuksista vastaa UMO.

Sävellettävän teoksen kesto on runsas 5 minuuttia ja se sävelletään big band -kokoonpanolle tai vaihtoehtoisesti big band -kokoonpanosta muodostetulle kokoonpanolle (vähintään oktetti).

UMOn kokoonpano:
5 Sax
4 Tpt
4 Tbn
Pno
Bass
Dr

Valinnaisia soittimia on kussakin soitinryhmässä ja niistä voi keskustella sävellysprosessin aikana kapellimestarin kanssa. UMO järjestää myös tilaisuuden orkestrointikokeiluun orkesterin kanssa mahdollisuuksien mukaan.

Vapaamuotoiset apurahahakemukset työnäytteineen tulee toimittaa osoitteeseen kimusaveltajat@gmail.com 31.5.2020 mennessä. Hakijan tulee olla KMS ry:n jäsen. Hakijan tulee olla maksanut vuoden 2020 jäsenmaksu 31.5.2020 mennessä, jotta apurahahakemus hyväksytään. Vuoden 2020 jäsenmaksun maksaminen avataan toukokuussa.

Valinnan suorittaa KMS ry:n asettama raati. Apurahan saaja julkistetaan elokuussa 2020 ja valmiin sävellyksen luovuttamisen takaraja on 30.8.2021.