Apuraha Gospel-musiikille 2021

Kirkkomusiikin säveltäjät ry / Finlands kyrkomusiktonsättare rf (myöhemmin KMS ry) julistaa haettavaksi sävellysapurahan vuodelle 2021. Apurahan suuruus on 3000 euroa ja se on suunnattu gospel-musiikin säveltämiseen.

Apurahan voi jakaa esim. säveltäjä-sovittaja-työparin kesken, ja se voi myös toimia osarahoituksena suunnitteilla tai jo käynnissä olevaan sävellysprojektiin. Apuraha on suunnattu ensisijaisesti uloskirjoitettuun sävellystyöhön, ei siis pelkkään laulunkirjoittamiseen (melodia + soinnut). Esityskokoonpanoa ei ole rajattu, myös teoksen aihe on vapaa.

Vapaamuotoinen apurahahakemus työnäytteineen (jos työpari/työryhmä niin kultakin omansa) tulee toimittaa osoitteeseen kimusaveltajat[at]gmail.com 30.6.2021 mennessä. Apuraha on suunnattu KMS ry:n jäsenille. Jotta apurahahakemus hyväksytään, vuoden 2021 jäsenmaksu tulee olla maksettuna 30.6.2021 mennessä. Et ole vielä yhdistyksen jäsen? Yhdistyksen jäseneksi voi hakea lähettämällä vapaamuotoisen hakemuksen, jonka liitteiksi voi lisätä CV:n, teosluettelon, työnäytteen ja/tai linkin omalle kotisivulle. Yhdistyksen jäsenmaksu 2021 on 30/15 euroa.

Valinnan suorittaa KMS ry:n asettama raati. Apurahan saaja julkistetaan elo-syyskuussa 2021 ja valmiin teoksen luovuttamisen takaraja on 30.9.2022. Valmis teos luovutetaan yhdistykselle partituurimuodossa (esitysvalmis nuotti). Yhdistys ei itse harjoita kustannustoimintaa, mutta siltä voi tarvittaessa pyytää neuvoa kustantajan löytämisessä nuottijulkaisulle. Lisätietoja apurahasta voi tiedustella osoitteesta kimusaveltajat[at]gmail.com